تشخیص ORG یا OEM بودن AJ764A

تشخیص ORG یا OEM بودن AJ764A


تشخیص ORG یا OEM بودن AJ764A: در دنیای بسیار گسترده قطعات الکترونیکی شرکتهای سازنده همیشه به دنبال شناساندن محصولات خود هستند و برای اینکه محصولات ساخت هر شرکتی توسط شرکت های دیگه به صورت تقلبی و غیر اروجینال تولید نشوند انواع روش های مرسوم را به کار میبردند اما با این همه باز هم نمیتوان تمامی این اتفاقات را از دنیای تولید حذف کرد و همیشه افرادی هستند که برای کسب منافع بیشتر دست به بسته بندی یا تولید قطعات مشابه و OEM میکنند. در این پست میخواهیم برای آشنایی و بررسی بیشتر با روند شناسایی اصالت کالا در بخش F10 سرور DL360G8 آشنا میشویم.

شکل اول: در این شکل شما یک قطعه الکترونیکی به نام AJ764A می بینید. قطعه ای که دو پورت 8 گیگ بوده و بر روی رایزر سرور نصب می گردد و دارای SFP می باشد. شرکت های متعددی به ساخت و تولید این قطعه مشغول هستند. از این رو قطعات مشابه و غیر اروجینال اچپی در بازار زیاد می باشد. از آنجایی که این قطعه بر روی سرورهای شرکت اچپی سوار میشود هر شرکت سازنده در صورتی که هولوگرام شرکت اچپی را بر روی محصول خود نداشته باشد، غیر اورجینال می باشد.

در بخش F10 سرور به راحتی میتوان نام شرکت سازنده قطعه AJ764 را دید برای این کار میتوانید مراحل زیر را انجام دهید. بعد از روشن نمودن سرور با فشردن کلید F10 وارد بخش نصب ویندوز شوید. مطابق تصویر زیر صفحه ای نمایان میشود.

شکل سوم: در تصویر بالا گزینه Configur and installed را انتخاب میکنید. بعد از انتخاب این منو وارد صفحه زیر میشوید.

شکل چهارم: بعد از این مرحله وارد صفحه زیر میشوید.

شکل پنجم: در این پنجره کلید ok را انتخاب کنید تا وارد پنجره زیر گردد.

در تصویر بالا میبینید در معرفی کارت فیبر نوری کلمه hp آمده است. این کارت اورجینال و ساخت اچپی می باشد. اما اگر تصویر زیر را ببینید متوجه میشوید بجای کلمه hp کلمه QLogic نوشته شده است اما در بسته بندی همین کارت با برند QLogic نام شرکت سازنده را اچپی آورده اند.

در زیر چند تصویر از بسته بندی کارت فیبر نوری AJ764 آورده ایم. همانطور که میبنید بسته بندی متعلق به شرکت اچپی می باشد ولی کارت و قطعه داخل آن OEM می باشد و متعلق به شرکت QLogic می باشد.