مروری بر سرور اچ پی HPE ProLiant DL325 Gen10
مروری بر سرور اچ پی HPE ProLiant DL325 Gen10

مروری بر سرور اچ پی HPE ProLiant DL325 Gen10

سرور اچی پی HPE ProLiant DL325 Gen10 یک سرور تک سوکتی AMD می باشد. در این مقاله می خواهیم آن را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. پردازنده ی AMD EPCY 7002 تعبیه شده در این سرور دارای 64 هسته می باشد.

سرور نسل دهم HPE ProLiant DL325 یک کلاس جدید از پلتفرم های 1U می باشد. از یک سو این پلتفرم با دیگر پلتفرم های HPE از نظر استفاده از مشخصه هایی مانند تری های هارد، منبع تغذیه ها, SmartArray SAS،کارت های شبکه FlexLOM، ریل و iLO 5 یکسان است. از سوی دیگر، این سرور با فراهم کردن حداکثر 64 هسته و 128 نخ در کنار 2 ترابایت حافظه در یک سوکت می تواند جایگزین مناسبی برای XEON دو سوکتی شود. HPE تلاش کرده است تا محصولی به بازار عرضه کند که توان در دست گرفتن بخش عمده ای از آن را داشته باشد.

مروری بر سرور اچ پی HPE ProLiant DL325 Gen10

پروسسورهای AMD ECPY 7000 با تک سوکت در محصولات HPE مورد استفاده قرار گرفته اند. اولین نسل این سی پی یوها دارای 8 هسته در سری AMD ECPY 7251 بود که تا 32 هسته در دو پردازنده AMD ECPY 7601 در بازار وجود داشت. در نسل دوم این رنج از 8 هسته شروع و تا 64 هسته افزایش می یابد. HPE سری های فراوانی را از این مدل می فروشد و آن ها دارای ارزش بالایی نسبت به محصولات زئون اینتل از جنبه ی قیمت در هر هسته هستند.

مروری بر سرور اچ پی HPE ProLiant DL325 Gen10

سی پی یو در کنار 16  اسلات DDR4 قرار گرفته است که هشت کانال مموری را برای DDR4 – 2933 و DDR4 – 2666 بسته به نسل سی پی یوی ECPY فراهم می کند. این بدان معنی است که یک سی پی یوی سری 7002 ساخت AMD حافظه ی بیشتری در مقایسه با دو سی پی یوی زئون E7 V4 دارد. با استفاده از 128 گیگابایت LRDIMM، شما می توانید تا 2 ترابایت مموری در سرور داشته باشید.

مروری بر سرور اچ پی HPE ProLiant DL325 Gen10

این سیستم یک اسلات  با قابلیت استفاده در سرور 1U دارد. اگر چه این یک پلتفرم نسل سوم PCIE می باشد، اما دارای اسلات هایی برای پلتفرم های مختلف HPE می باشد. ما دو اسلات PCIE، یک *8 و یک *16 روی یک ریزر بین FLEXLOM و SMART ARRAY داریم. شما می توانید یک اسلات دیگر *16 با یک ریزر  اختیاری که هیچ کدام از سیستم های ما آن را ندارند هم داشته باشید. به ما گفته شده است که نمی توان از این ریزر در حالی که کارت SMART ARRAY  نصب شده است استفاده کرد.

مروری بر سرور اچ پی HPE ProLiant DL325 Gen10

همان طور که گفتیم ما می توانیم سه کارت PCIE را نصب کنیم در حالی که شبکه ی دارای سرعت بالا را هم در اسلات مخصوص خود یا دو اسلات شبکه ی PCIE دیگر نصب می کنیم. اگر این را با سیستم های دیگر مقایسه کنید می بینید که آن ها تنهادارای یک تا سه اسلات هستند.

منبع ذخیره از طریق گزینه ی SMART ARRAY آماده می شود. در این جا ما کنترلرهای P408I-A را به دلیل عملکرد بهتر پیشنهاد می کنیم. باید بگوییم که ما به اداپتور SMART ARRAY برای SATA نیاز نداریم. SATA به تنهایی روی برد کار می کند. ما SFF-8087 را از  SMART ARRAY به پورت مادربرد بردیم. هر چیزی برای مدیریت HPE SMART ARRAY به خوبی کار کرد. برای کسانی که خواهان SATA  و نرم افزار RAID  یا JBOD هستند، این راه حل توان کمتری لازم دارد.

مروری بر سرور اچ پی HPE ProLiant DL325 Gen10

HPE هدرهایی برای گزینه ی NVME دارد. چهار پورت SATA III هفت پین روی مادربرد که برای پیکربندی 10 هارد 2.5 اینچی ممکن است لازم باشند قرار دارند. یک پورت USB 3.0 برای بازیابی رسانه ای یا FOB هم می توان یافت. یک اسلات کارت SD هم در سرور معمول است.

HPE تعدادی پیکربندی ذخیره سازی DL 325 GEN 10 دارد که شامل 10 هارد 2.5 اینچی SATA/SAS یا NVME SSD می باشد. یک بی نوری اختیاری هم در بیشتر شاسی ها وجود دارد. حتی می توان هارد درایو 4*3.5″ برای ذخیره داشت. ورودی خروجی عقب سیستم یک پورت VGA، دو پورت USB 3.0، و یک پورت مدیریت  OUT OF BAND ILO می باشد.

شاید خاص ترین ویژگی یک QUAD 1GBPE NICS باشد که از درایورهای BROADCOM NETXTREME BCM5719 استفاده می کند که آن را سازگار با سیستم عامل های مختلف می کند. داشتن 4 * 1 GBPE خیلی برای اپلیکیشن ها، زیاد هم هست.

مروری بر سرور اچ پی HPE ProLiant DL325 Gen10

ما فهمیدیم که BCM5719 محبوبیت خود را از دست داده است و مدل های زیاد دیگری جای آن را گرفته اند که با یک QUAD PORT I350 BASED  از اسلات FLEXLOM روی برد شبکه ی 1 GBE استفاده می کنند.

توان از طریق 80 PLUS PLATINUM PSU فراهم می شود. تست ما با یک واحد 500 واتی انجام شد. HPE دارای چند پیکربندی است. این منابع تغذیه با 100 و 240 ولت کار می کنند که در رنج گسترده تری نسبت به مدل های قدیمی تر 800 واتی تیتانیوم 80 پلاس کار می کنند. ما تست کردیم و حتی PSU ها در DL325 GEN 10 کار می کنند.  اگر شما یک PSUS از GEN9/GEN 10 زئون HPE پورلیانت دارید،  HPE از استاندارد مشابهی در این سیستم استفاده می کند.

 

مروری بر سرور اچ پی HPE ProLiant DL325 Gen10

مروری بر سرور اچ پی HPE ProLiant DL325 Gen10

آیتم دیگر مدیریت کابل است. HPE مهندسی خاصی در این سیستم دارد. سیستم های نگه داری کابل خاصی در شاسی و مادربرد وجود دارد تا به بهبود جریان هوا کمک کنند.

به طور کلی HPE ProLiant DL325 Gen10 به خوبی ساخته شده است. ما می توانیم بهینه سازی در هزینه را در این جا ببینیم که توسط HPE در این پلتفرم صورت گرفته است.

مروری بر سرور اچ پی HPE ProLiant DL325 Gen10

بعد از این ما می خواهیم تا به توپولوژی سیستم، مدیریت ILO 5، و پیکربندی تست خود قبل از حرکت به سمت عملکرد سیستم و مصرف توان بپردازیم.

توپولوژی HPE ProLiant DL325 Gen10

با سرور های AMD ECPY 7001، توپولوژی مهم است و می توان دید که هر تراشه AMD EPYC 7001 دارای چهار گره NUMA در هر سوکت بود که برای استفاده سختی هایی داشت. با سری AMD ECPY 7002 هر سوکت دارای یک نود است.

در این جا شما می توانید 64 هسته و 256 مگابایت کش L3 را در یک نود NUMA ببینید. ما هم چنینی می توانیم دیوایس های PCIE را که به طور مستقیم با نود در ارتباط هستند ببینیم.

مروری بر سرور اچ پی HPE ProLiant DL325 Gen10

یکی از توپولوژی های AMD ECPY 7401P HPE ProLiant DL325 Gen10 در حالی که ما آن را تست می کردیم در زیر دیده می شود:

مروری بر سرور اچ پی HPE ProLiant DL325 Gen10

می بینید که تفاوت ها بیش از یک تفاوت در تعداد هسته ها است. نسل قدیمی تر دارای چهار گره NUMA بود. برای بسیاری از ورک لودها این تعداد نود خوب است اما برای زمان حال ما استفاده از ECPY 7002 را توصیه می کنیم که توپولوژی آن از سیستم های دو سوکتی زئون اینتل هم بهتر است.

مدیریت HPE ProLiant DL325 Gen10

استفاده از مدیریت ILO برای HPE در نسل جدید مورد استفاده قرار گرفته است. سرورهای مدرن باید در دیتا سنترها مورد استفاده قرار گیرند و این مدیریت امکان ادیت بایوس و تنظیمات سخت افزارها، مرتبه ی بوت، روشن و خاموش کردن سرور و موارد دیگر را فراهم می کند.

مروری بر سرور اچ پی HPE ProLiant DL325 Gen10

مشخصه های HPE ILO 5 و ویژگی های ILO در زیر آورده شده است:

  • تصدیق و تایید: Directory integration, Kerberos with Two-Factor authentication, CAC Smartcard Authentication
  • کنترل از راه دور: VIRTUAL KVM، REPLAY، share, Text Console, Virtual Serial Port record playback
  • CD، DVD، فایل ایمیج، USB KEY
  • توان: گزارش های مرتبط با توان مصرفی، و در بعضی سیسم ها پوشش گرمایی و توان
  • قابلیت مدیریت مقیاس پذیر: پشتیبانی از به روز رسانی سخت افزارها، کنترل توان سرور، استفاده از چند رسانه ای ها و نمونه های دیگر
  • به علاوه ی هشدار برای ایمیل، پشتیبانی از HPE SMART ARRAY SECURE ENCRYTION، REMOT SYSLOG

بدون ILO ADVANCED می توان تنها به پیکربندی های پایه دست یافت. با این استاندارد می توان به ویژگی های مدیریتی م مدیریت مقیاس پذیر هم دست یافت. هر سروری که به آزمایشگاه STH وارد می شود با لایسنس برای سازوکارهای پیشرفته ی ILO می توان مورد استفاده قرار داد.

مروری بر سرور اچ پی HPE ProLiant DL325 Gen10

شاید مشخصه هایی که برای HPE ProLiant DL325 Gen10 بسیار مهم هستند سازگاری و توانایی مدیریت IKVM می باشد که امکان دسترسی از راه دور به پایانه را می دهد. بدون لایسنس ILO، این مشخصه در سیستم   HPE ProLiant DL325 Gen10 برای استفاده وجود ندارد. اما به جای آن می توان از IKVM در زمان نصب بایاس و POST استفاده کرد، اما در زمانی که سرور برای OS بوت می شود. باکس سفید HPE استفاده از IKVM را به طور رایگان برای شما در پیشنهادهای پایه ی خود به همراه دارد.

مروری بر سرور اچ پی HPE ProLiant DL325 Gen10

مدیریت HPE برای اداره ی کلاسترهای بزرگی از سرورها و افزایش قبلیت خودکار سازی آن ها طراحی شده است. HPE ILO 5 خیلی بیش از یک سرور وایت باکس کم قیمت به درد می خورد که دارای دارای ریشه ای سیلیکونی که برای سخت افزار BMC و سخت افزار امنیتی نیاز است می باشد که برای تعداد زیاد سرور به خوبی جواب می دهد.

برای 1 تا 10 سرور اغلب کاربران به دنبال IKVM هستند. در زمان داشتن بودجه ی کم شاید برای آن ها فراهم نمودن لایسنس و استفاده از ILO 5 می تواند هزینه ی بیشتری داشته باشد.

HPE ILO 5 دارای مشخصه های خوبی است. می توانید این ویژگی ها را در کلاسترهای بزرگی از سرورها مشاهده کنید. این مشخصه ها چیزهایی هستند که فروشنده های وایت باکس ها و سرورهای بزرگ، از آن برخوردار نیستند.

مروری بر سرور اچ پی HPE ProLiant DL325 Gen10

هم چنین می توان در رابط های ILO 5 مشخصه های گراف سه بعدی دما را که به تشخیص نقاط دارای دمای بالا کمک می کند مورد استفاده قرار داد.

هم چنین می توان نقشه های دو بعدی را برای مانیتور دما که با مکان آن ها لیبل بندی شده است مورد استفاده قرار داد. بیشتر راه حل ها دارای سنسورهای دمایی هستند اما تعداد کمی دارای گراف دمای سه بعدی هستند.

مروری بر سرور اچ پی HPE ProLiant DL325 Gen10

در این سیستم حتی می توان  ورژن سخت افزار را نه تنها با UFEI و BMC نشان می دهد که REVISION ها را هم برای سیستم به طور کامل نشان می دهد. این امر به ما این امکان را می دهد تا به سادگی بدانیم در یک کلاستر کدام سرور نیاز به آپدیت دارد و راه ساده ای هم برای آپدیت آن ها در HPE وجود دارد.

مروری بر سرور اچ پی HPE ProLiant DL325 Gen10

شاید شما توقع داشته باشید تا HPE ILO 5 مشخصه های استانداردی را برای SYSTEM LOGGING فراهم کند.

مروری بر سرور اچ پی HPE ProLiant DL325 Gen10

 

ویژگی پیشرفته ی دیگر پشتیبانی از HPE REMOTE است که امکان پشتیبانی از خرابی سخت افزار و جایگزینی آن را می دهد. این ویژگی در وایت باکس ها وجود ندارد و تنها سرورهای بزرگ آن را دارند.

مروری بر سرور اچ پی HPE ProLiant DL325 Gen10

در کل، ما HPE ILO 5 را دوست داریم. اگر IKVM در سرور وجود داشت، این بهتر از استفاده از وایت باکس است. به طور حتم ILO ADVANCED چیزی بیش از استاندارد های کنترل از راه دور است و HPE در تلاش برای به دست آوردن بعضی ویژگی های ان است.

پیکربندی HPE ProLiant DL325 Gen10

پیکر بندی تست ما به دنبال می اید:

  • سرور: HPE ProLiant DL325 Gen10
  • سی پی یو: AMD EPCY 7702 64 هسته ای 128 نخ
  • رم: 8x 32GB DDR4-2933
  • درایو: 1.6 ترابایت توشیبا SAS3
  • کنترلر SAS: HPE SMART ARRAY P408I-A
  • NCI: HPE FlexLOM Mellanox ConnectX-3 Pro VPI 40GbE
  • PSU: Redundant 2x HPE 500W 80Plus Platinum PSUs

در مورد پیکربندی باید توضیح مختصری بدهیم. چون این نسل اول سرور، AMD EPCY 7002 با سی پی یوی نسل دوم است، تنها می تواند سرعت DDR4-2933 را مهیا کند در حالی که این سی پی یو توان داشتن سرعت DDR4-3200 هم می باشد که برای نسل دوم سیستم ها انتظار داریم.

ما خواهان ذکر این هم هستیم که AMD گزینه های دارای قیمت پایین تر که برای سیستم های تک سوکتی هستند می باشد که دارای سرعت مشابه اما قیمت کمتر از 7702 می باشد.

در ادامه ما نگاهی به عملکرد HPE ProLiant DL325 Gen10 با توجه به توان مصرفی آن می کنیم و سخن پایانی را هم برای شما بیان می کنیم.

عملکرد HPE ProLiant DL325 Gen10

ما قبل از این ذکر کردیم که ما از این سرور با مموری DDR4 با سرعت 2933 استفاده می کنیم نه 3200 که تاثیر زیادی روی عملکرد سیستم دارد.

برای این تست ما از بنچمارک های لینوکس استفاده می کنیم. ما تعدادی از ورک لودهای خود را برای تست مشخصه ها مورد استفاده قرار می دهیم و به مقایسه ی ان ها با نتایج تست های دیگر می پردازیم.  در این زمان، برای بنچمارک باید برای روز ها وقت بگذاریم تا به نتایج تست ها دست پیدا کنم.  ما در این حالت از ورک لود های مربوط به نرم افزارهای شرکت های مختلف هم برای بررسی عملکرد این سیستم استفاده کرده ایم. برای بیان نتایج تنها تعدادی از این تست ها را با توجه به بنچمارک های معمول برای شما منتشر کرده ایم. می توانید با مقیسه ی ان ها به درک بهتری در مورد نحوه ی عملکرد این سیستم دست پیدا کنید.

ما می خواهیم تا تعداد کمی از نتایج به دست امده را در این جا به شما نشان بدهیم. و تعدادی از نتایج مهیج را برای شما مورد تاکید قرار دهیم.

بنچمارک کامپایل کرنل python Linux 4.4.2

این بنچمارک در چند سال گذشته برای STH بسیار مهم بوده است.. با استفاده از یک فایل استاندارد پیکربندی که ما در این جا داریم و مربوط به کرنل لینوکس 2/4/4 است. این فایل استاندارد که در این بنچمارک مورد استفاده قرار می گیرد  از سایت kernel.org اخذ شده است.. ما به بیان نتیجه های به دست آمده بر حسب تعداد کامپایل در هر ساعت برای سی پی یوها خواهیم پرداخت تا مطالعه ی آن را برای شما راحت کنیم. نتایج با این بنچمارک در نمودار زیر قابل مشاهده است:

مروری بر سرور اچ پی HPE ProLiant DL325 Gen10

در کل HPE به پوشش گستره ی وسیعی از سناریوها برای سی پی یوهای سری 7002 محصول AMD پرداخته است. در این جا ما می توانیم ببینیم که رنج گسترده ای از هسته های محاسباتی پیشنهاد شده است.  HPE مدل هی 8 هسته ای بسیاری را در EPCY 7262 پیشنهاد کرده است و عملکرد نزدیک به ECPY 7232P می باشد. که مرور ما را در این زمینه می توانید ببینید.

عملکرد c.ray 1.1

ما از تست c.ray برای بررسی عملکرد برای سال ها استفاده کرده ایم. این یک بنچمارک است که برای تست سی پی یوها بسیار متداول است و برای نشان دادن تفاوت ورک لودهای چند نخی می باشد. ما به دنبال استفاده از نتایج در فراهم نمودن یک تست عملکردی سی پی یوها می باشیم. می توانید نتایج تست این بنچمارک را در زیر ببینید:

مروری بر سرور اچ پی HPE ProLiant DL325 Gen10

ما تعدادی از نسل های قبل AMD ECPY 7001 را در سیستم ها استفاده کردیم. اگر شما به مقایسه ی نسل های جدید AMD ECPY 7402P بپردازید، می بینید که این شرکت دارای یک بهبود قابل ملاحظه در عملکرد بر هسته در این نسل ها می باشد.

عملکرد فشرده سازی 7-zip

7-zip به طور گسترده ای در برنامه های فشرده سازی در پلتفرم های مختلف برای تست سی پی یوها استفاده می شود. ما اقدام به استفاده از این برنامه از روزهای ابتدایی نموده ایم. این برنامه حالا بخشی از بنچمارک لینوکس می باشد. اجرای تست روی سی پی یوها در این برنامه ی فشرده سازی را در زیر می توانید ببینید:

مروری بر سرور اچ پی HPE ProLiant DL325 Gen10

ارتقای ECPY 7232P به ECPY 7302P هزینه ی زیادی ندارد. به نظر ما تنها دلیلی که می توان اقدام به استفاده از سی پی یوهای 16 هسته ای AMD ECPY نکرد به دلیل محدودیت های مالی است. در غیر این صورت ارتقا به هسته های بالاتر عاقلانه است.

عملکرد OpenSSL

پروتکل OpenSSL به عملکرد سی پی یوها با توجه به استاندارد مربوط به ارتباط امن بین سرورها می نماید. این پروتکل و تست آن دارای اهمیت برای بسیاری از خریداران در بازار محصولات می باشد. پس از بررسی عملکرد سی پی و مقایسه ی آن با محصولات دیگر، نتایج تست این پروتکل را در زیر برای شما نشان داده ایم:

مروری بر سرور اچ پی HPE ProLiant DL325 Gen10

نتایج بررسی عملکرد در این پروتکل هم در نمودار شکل زیر قابل مشاهده است:

مروری بر سرور اچ پی HPE ProLiant DL325 Gen10

این بنچمارک از شیوه ی مشابهی دنباله روی می کند. AMD EPCY 7402P یک انتخاب معمول در سرور است که در مدل های مختلف پیکربندی می آید. این تنها یک هینه ی کم را برای EPCY 7302P دارد اما 8 هسته ی بیشتر دارد.

بنچمارک های UnixBench Dhrystone 2  و  Whetstone

به دلیل نیاز به یک زمان طولانی برای تست این بنچمارک ها،  باعث صرف وقت زیادی از ما می شوند. درخواست های زیادی برای انجام این دو تست به دست ما رسیده است. و ما باید این تست ها را انجام دهیم تا با یادداشت های انتقاد آمیز رو به رو نشویم. در این تست ها هم بنچمارک لینوکس (UNIXBENCH) مورد استفاده قرار می گیرد و برای همین ما آن ها را در داده های خود آورده ایم. در زیر نمودار مربوط به نتیجه های مربوط به تست قابل مشاهده است:

مروری بر سرور اچ پی HPE ProLiant DL325 Gen10

در زیر هم می توانید نتایج تست مربوط به whetstone را ببینید:

مروری بر سرور اچ پی HPE ProLiant DL325 Gen10

اگر شما روی مموری های 8 گیگا بایتی برای هر هسته تمرکز دارید که بشیاری از کاربران ابری  از آن استفاده می کنند، استفاده از AMD ECPY 7502P می تواند با 8*32 GB DIMM برای شما مناسب باشد. ما فکر می کنیم که پیکربندی های 512 تا 2 ترابایت بیشتر دارای سی پی یوهای 48 هسته ای مانند AMD EPCY 7642 یا 64 هسته ای مانند AMD ECPY 7702P خواهند بود.

بنچمارک CHESS

Chess یک تست هیجان انگیز برای تست سی پی یوها برای پی بردن به سطح عملکرد پروسسور ها به دلیل پیچیدگی نامحدود آن است. تقاضا هایی در مورد باز گرداندن بنچمارک chess به تست های خود دریافت کرده بودیم. برای انجام این تست روی محصول آماده هستیم. با اجرای تست، نتایج به دست آمده را در نمودار زیر می توانید مشاهده کنید:

مروری بر سرور اچ پی HPE ProLiant DL325 Gen10

در این جا یک SKU برای 48 و 64 هسته ای نشان می دهد که ارتقای زیادی در زمینه ی قطعه های دارای هسته ی محاسباتی کمتر دیده می شود. با سری های 7002 ساخت AMD که دارای عملکرد مشابهی بر هسته در مقایسه با زئون گلد و پلاتینوم هستند، اثر داشتن این همه هسته روشن است.

تست ویژوال سازی STH STFB KVM

در یک ورک لود دیگر که ما می خواهیم نتایج آن را با شما به اشتراک بگذاریم، به دلیل اجازه ای که برای انتشار نتایج دریافت کرده ایم، می توانید به عملکرد این تست در این بخش دسترسی داشته باشید. منبع این تست در دسترس شما نخواهد بود. اما خروجی تست با استفاده از ورک لودی که بر پایه ی ویژوال سازی KVM مورد استفاده قرار گرفته است برای ما در این جا به خوبی باعث شد تا ما به نتایج ارائه شده در نمودار زیر برسیم:

مروری بر سرور اچ پی HPE ProLiant DL325 Gen10

در این جا دوباره تاثیر مموری روشن است، اما اولین محدودیت به دلیل سرعت سی پی یو به وجود می آید. همان طور که می بینید AMD ECPY 7702 خیلی خوب کار می کند. و بهتر از اینتل زئون E5 V4  و نمونه های مشابه است. به خصوص در این زمان در مقایسه با رقبای اینتل زئون دو سوکتی بهتر عمل می کند.  به همین دلیل است که HPE ProLiant DL325 Gen10 یک سرور تک سوکتی است که می تواند با سرورهای دو سوکتی رقابت کند.

ما در این جا قبل از این که سخن پایانی را با شما در میان بگذاریم، می خواهیم تا در مورد مصرف توان HPE ProLiant DL325 Gen10 حرف بزنیم.

توان مصرفی HPE ProLiant DL325 Gen10

در این جا ما می خواهیم تا دو گروه از نتیجه ها را برای شما بیان کنیم. که یکی از آن ها با استفاده از محصول 64 هسته ای EPCY 7702 بدون استفاده از ذخیره داده می باشد. پس از آن با استفاده از منبع ذخیره و نیز ارتباط شبکه به بررسی مصرف توان خواهیم پرداخت. ما فکر می کنیم مهم باید تا رنجی برابر با:

  • Idle: 0.11 کیلو وات
  • بار سی پی یو STH هقتاد درصد: 0.29 کیلو وات
  • بار 100 درصد: 0.31 کیلو وات
  • حداکثر توان ضبط شده: 0.33 کیلو وات

پیکربندی مورد استفاده از بهترین پیکربندی ها بود و با استفاده از درایو SSD کم توان بدون کنترلر RAID و یا 40GBE، مشابه سخت افزارهایی که توان صرفه جویی در مصرف توان را دارند بود.

ما پیکربندی های دیگری را هم در آزمایشگاه خود داشتیم که پیکر بندی 500 واتی PSU برای بسیاری از این پیکر بندی ها مناسب است.

توجه کنید که این نتایج با استفاده از 208V Schneider Electric / APC PDU at 17.5C and 71% RH به دست آمده است. تست ما نشان می دهد که در این جا واریانس a +/- 0.3c و +/- 2% RH می باشد.

سرور STH: HPE ProLiant DL325 Gen10

در نیمه ی دوم سال 2018، ما سرور STH SPIDER را معرفی کردیم. هدف ما در این جا دادن یک طرح تصویری سریع از انواع پارامترهای هدف در سرور است.

HPE ProLiant DL325 Gen10 برای این که یک سرور معمول 1U باشد طراحی شده است. برای همین تمرکز ان روی محاسبات GPU و یا منابع ذخیره و فراهم کردن ان ها نیست. این دقیقا همان چیزی است که DL325 GEN 10 برای آن طراحی شده است. و برای این کار یک سیستم مناسب است.

مروری بر سرور اچ پی HPE ProLiant DL325 Gen10

سخن پایانی

کلاسترهای HPE PORLIANT DL325 با استفاده از AMD EPCY 7401P خیلی خوب کار کرده است. فرصت ارتقای پلتفرم به نسل دوم توان سی پی یو را دو برابر می کند. و برای کسانی که برای لایسنس باید پول بدهند امکان عاقلانه تر شدن هزینه ی سوکت ها را می دهد. ما 6 تا 8 سوکت یا 3-4 سیستم اینتل زئون E5-2630 V4 را دیده ایم که توان جا به جا شدن با یک قطعه ی 64 هسته ای EPCY را دارند. این تاثیر TCO زیادی دارد.

در کل، ما سیستم پورلیانت را دوست داریم و بیش از چندین عدد از آن ها را خریده ایم. باید بدانید که HPE نیاز به پلتقرم نسل دو با PCIE نسل 4 و پشتیبانی از DDR4-3200 دارد به نحوی که شرکت هایی مانند دل، لنوو و سوپرمیکرو در بازار دارند. در همین زمان، اگر توان بهره گیری از PCIE نسل 4 را هم ندارید بدانید که DL325 GEN 10 دارای ارزش بالایی است. این حداقل چیزی است که با این پلتفرم به دست خواهید آورد. HPE PORLIANT DL325 GEN 10 دارای قابلیت های زیادی است که آن را اولین انتخاب برای بسیاری در بازار می کند.

منبع: servethehome