مزایای هاردهای خود رمزگذار (SED)
مزایای هاردهای خود رمزگذار (SED)

هاردهای خود رمزگذار (SED) دارای چه مزایایی هستند؟ اطلاعات ذخیره شده در سیستم های کسب و کار بسیار مهم هستند، اطلاعات کارت اعتباری مشتری، شماره شناسایی شخصی، لیست ایمیل ها، سیاست های داخلی شرکت، نقشه ها و غیره و غیره روی کامپیوتر ذخیره می شوند و این بدان معناست که این اطلاعات در مقابل از بین رفتن های اتفاقی، هک و سرقت اطلاعات آسیب پذیر هستند، این در حالی است که نباید اینگونه باشد.

رمزگذاری نرم افزاری در مقابل رمزگذاری سخت افزاری

برنامه های نرم افزاری متنوعی وجود دارند که می توانند اطلاعات ذخیره شده در هارد شما را رمزگذاری کنند. این برنامه ها از پردازنده برای رمزگذاری و رمزگشایی اطلاعات استفاده می کند و اطلاعات را از هارد می خواند و در هارد می نویسد. رمزگذاری نرم افزاری دارای معایبی است. از آنجا که پردازنده برای رمزگذاری و رمزگشایی اطلاعات به کار برده می شود، عملکرد سیستم می تواند کند شود. علاوه براین روش هایی برای ریکاوری اطلاعات رمزگذاری وجود دارد. اگر کلید رمزگذاری شما افشا شود افراد دیگر قادر به رمزگشایی اطلاعات شما می باشند و حتی اگر اطلاعات شما رمزگذاری شده باشد برخی از نرم افزارها هستند که می توانند این اطلاعات را رمزگشایی کنند و اطلاعات شما قابل مشاهده خواهد بود.

مزایای هاردهای خود رمزگذار (SED)

یک روش بهتر برای محافظت از اطلاعات رمزگذاری اطلاعات به صورت سخت افزاری است. اگر هارد شما دارای یک کنترلر داخلی باشد که از سخت افزار رمزگذار ( مانند کنترلر رمزگذار256-bit AES) پشتیبانی کند، شما می تواند از رمزگذاری سخت افزاری هارد استفاده کنید که self-encrypting drive یا SED نامیده می شود. رمزگذاری سخت افزار از لحاظ امنیت بهتر است چونکه تقریبا غیرممکن است که کسی اطلاعات را از یک هارد رمزگذاری شده بدست آورد. با این حال کسی که دارای کلید رمزگذاری است می تواند هارد را با چند کلیک رمزگذاری و رمزگشایی کند. در این روش چونکه از پردازنده برای رمزگذاری اطلاعات استفاده نمی شود عملکرد سیستم کند نخواهد شد. هاردهای اس اس دی سری MX شرکت Crucial دارای کنترلر رمزگذاری 256-bit AES هستند. شما خیلی ساده با تعویض هارد مکانیکی خود با این دسته از هارد های SSD می توانید از امنیت اطلاعات بهتری برخوردار شوید.