ورک استیشن اچ پی HP Z840 - قدرتمندترین ایستگاه کاری
ورک استیشن اچ پی HP Z840 – قدرتمندترین ایستگاه کاری

ورک استیشن اچ پی HP Z840 یکی از مدل های برتر شرکت HP است که می تواند با دو پردازنده قدرتمند همراه شود. این سیستم ورکستیشنی را می توان ارتقا بخشید و قدرتمندتر از نسخه پایه کرد، به طور خاص می توان آن را برای محاسبات سنگین، جلوه های ویژه، طراحی اتوکد و بسیاری از کاربردهای دیگر استفاده کرد.

ورک استیشن اچ پی HP Z840

کیس ایستگاه کاری Z840 اچ پی امکان دسترسی راحت و بدون ابزار رابرای اکثر اجزای داخلی فراهم می آورد، اما اگر امنیت برای شما مسئله ساز است قفل کلید کنترل پنل جانبی و یک اسلات کنسینگتون به صورت استاندارد در سیستم وجود دارد. نقاط سبز رنگ در داخل کیس نشانگر اجزای قابل جابجایی است که با کمک آنها می توان سیستم Z840 را ارتقاء داد.

پنل سرویس قابل جابجایی است و امکان ارتقاء آسان و عیب یابی ساده را فراهم می آورد. این ورک استیشن HP سطح سر و صدای کمی دارد و به راحتی می توان از آن به عنوان یک سیستم ورکستیشنی در کنار میز کار خود استفاده کرد و همچنین دارای رک 5U و ریل کیت  اچ پی می باشد. دو دستگیره محکم و یکپارچه با کیس، انتقال سیستم به مکانی جدید را ساده می کند.

ورک استیشن اچ پی HP Z840 - قدرتمندترین ایستگاه کاری

کیس Z840 در مدل Z820 هم به کار گرفته شده و دارای سه نقطه کولینگ مجزا برای هر قطعه سخت افزاری است. یکی برای پاور، دیگری برای پردازنده و حافظه و دیگری برای ذخیره سازی و سیستم I/O. بخش هر یک از مناطق خنک کننده ظاهری بسیار صاف را به سیستم می بخشد اما اگر تصور می کنید تنها نمایشی است، اشتباه فکر می کنید. فن ها برای هر منطقه خنک کننده دارای سنسور جداگانه ای روی برد سیستم هستند تا اطمینان حاصل شود که فن ها فقط به اندازه طولانی کار می کنند و به همان سرعت لازم برای نگه داشتن سیستم در دمای اوج عملیاتی عمل می کنند. کابل های داخلی نیز برای دسترسی بهتر به جهت مدیریت جریان هوا بسیار خوب عمل می کنند.

ورک استیشن اچ پی HP Z840 با تعداد هفت اسلات حافظه ذخیره سازی از 10 درایو ذخیره سازی پشتیبانی می کند و قابل ارتقاست. 16 اسلات حافظه در این دستگاه وجود دارد که در مجموع 2 ترابایت حافظه رم را به دنبال داشته که هر یک حافظه 128 گیگابایتی DDR4 با فرکانس 2400 مگاهرتزی هستند.  ماژول های RDIMM نیز در این سیستم پشتیبانی می شود اما قابلیت ترکیب با LRDIMM را نخواهد داشت. در واقع این سیستم با یک پردازنده حداکثر 1 ترابایت حافظه رم را پشتیبانی می کند که سرعت فرکانس بالایی هم دارد.

اچ پی برای این ایستگاه کاری گواهی ISV دریافت کرده که هنگام اجرای برنامه های نرم افزاری فشرده که توسط مهندسین طراحی ، تحلیلگران مالی و غیره انجام می شود ، بدون دردسر می توان این برنامه های سنگین را اجرا کرد. ISV مخفف مخفف Independent Software Vendor است و به این معنی است که این فروشندگان نرم افزارهای مستقل برای اطمینان از عملکرد پایدار و قابل اطمینان، نرم افزار، سخت افزار و غیره را آزمایش کرده اند.

برای رساندن حداکثر قدرت به پردازنده این سیستم ، اسلات پنجم PCIe به عنوان یک شکاف PCIe 2.0 با چهار لاین موجود در هنگام استفاده از یک پردازنده منفرد عمل می کند و در هنگام استفاده در تنظیمات دو پردازنده با همه عملکرد به 3.0 می رسد. از این رو به صورت 7 لاین در دسترس است.

ورک استیشن اچ پی HP Z840 - قدرتمندترین ایستگاه کاری

ورک استیشن اچ پی HP Z840 به صورت استاندارد با منبع تغذیه 850 واتی ارائه می شود و از کارت های گرافیکی تا 150 وات هم پشتیبانی می کند. PSU اختیاری 1125 واتی از کارت های گرافیکی تا 600 وات پشتیبانی می کند. پاور 1125 وات واجد شرایط است به گونه ای که وقتی سیستم به یک منبع ولتاژ بیشتر از 105 ولت متصل شود ، خروجی در هنگام ورود 200 ولت یا بیشتر از 1275 وات مشکلی خواهد داشت، پاور نیز قادر به خروجی 1450 وات هم خواهد بود. در صورت تمایل به قدرت خروجی 1275 واتی، پاور بدون وقفه (UPS) عملکرد خوبی دارد. این ویژگی در هنگام استفاده با نرم افزارهای سنگین، انرژی زیادی از پاور خواهد گرفت که به طور کامل حافظه ، حافظه ذخیره سازی و کارت های گرافیکی قدرتمند مانند انویدیا تسلا قدرت بالایی می طلبد.

گذشته از آن کنترلر Intel SATA RAID دو پورت با سرعت 6 گیگابیت بر ثانیه از تجهیزات استاندارد را به دنبال دارد. کاربران همچنین می توانند یک کنترلر اضافی با 4 پورت و سرعت انتقال داده 6 گیگابیت برثانیه Intel SATA RAID یا یک کنترلر 8 پورت با سرعت 6 گیگابیت بر ثانیه LSI SAS RAID را انتخاب کنند. کنترلر SATA از RAID سطحی بین 0 و 1 با حداکثر 1 RAID پشتیبانی می کند. کنترلر sSATA از سطوح RAID 0 ، 1 ، 5 و 10 با حداکثر 2 RAID پشتیبانی می کند و کنترلر SAS از RAID در سطحی بین 0 ، 1 ، 1E و 10 برای حداکثر 2 RAID پشتیبانی می کند. یک آداپتور eSATA اختیاری هم در کنترلر SATA و sSATA وجود دارد.

این سیستم به صورت استاندارد با 4 عدد درایو 3.5 اینچی LFF با اتصالات ارائه می شود. با این حال ، با استفاده از ماژول های سینی درایو راه حل ذخیره سازی SAS / SATA نوآورانه همراست. همچنین چهار پایه درایو 3.5 اینچی را می توان برای پشتیبانی از هشت درایو HDD یا 2.5 اینچی اس اس دی تنظیم کرد. هر ماژول سینی درایو دارای چهار درایو 2.5 اینچی یا دو عدد درایو 3.5 اینچی است.

برای به حداکثر رساندن فضای ذخیره سازی، دو هارد دیسک اضافی نیز می توانند در سینی درایوهای خارجی 5.25 اینچی نصب شوند و برای RAID به پشتیبانی از سیستم عامل و برنامه‌ها پیکربندی می شود. HP Z Turbo Drive PCIe Solid State Drive یک ویژگی اختیاری است که حتی اگر با ویدئو 4K، مدت زمان پاسخگویی ، محاسبه و پاسخ گرافیکی را کاهش می‌دهد! دو نسخه وجود دارد؛ نسخه PCIe از نوع 256 گیگابایتی و نسخه PCIe از نوع 512 گیگابایتی.

ورک استیشن اچ پی HP Z840 با فناوری advanced Vector Extensions 2.0 اینتل که از نرم افزارهای پردازش سیگنالی، کدک و غیره بهره می گیرد و علاوه بر افزایش نمونه برداری، می تواند موجب تشخیص چهره، تصویربرداری حرفه ای و محاسبات با عملکرد بالا شود. فناوری حفاظت از داده های اینتل یا Intel AES-NI که رمزگذاری سریع و مطمئن داده ها را فراهم می کند و به طور گسترده ای به قابلیتی کاربردی در صنعت به کار گرفته می شود.

منبع: itcreations