بررسی سرورهای تک یونیت
بررسی سرورهای تک یونیت

بررسی سرورهای تک یونیت

سرور رکمونت 1U برای کاربران SME یک سرمایه با ارزش است اما دقیقا برای انتخاب یک سرور باید به دنبال چه چیزی باشیم؟ با کیهان سرور همراه باشید تا ضمن بررسی سرورهای تک یونیت (How to choose the perfect 1U rack server) برخی از آنها را برای خرید معرفی کنیم. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرور های دو یونیت 2U مقاله ” نحوه انتخاب یک سرور رکمونت 2U ” را از سایت کیهان سرور مطالعه کنید.

آیا شما یک SME هستید که به دنبال اولین سرور اختصاصی خود هستید یا فقط مایل به ارتقاء و تازه سازی سیستم های موجود هستید؟ در هر صورت شما باید بدانید که سرورهای رکمونت 1U پادشاه سرورها می باشند. به مرور زمان این سیستم ها توانایی بیشتری را بدست آورده اند و برای شرکت هایی که دارای محدودیت فضای اداری هستند انتخاب ایده آلی هستند.

وقتی که شما به دنبال پردازش و ذخیره سازی قدرتمند هستید، جدیدترین سرورهای رکمونت 1U برخی از بهترین پیشنهادات موجود در بازار را ارائه می دهند. این دسته از سرور برای طیف وسیعی از کارها مناسب می باشد و تقریبا به اندازه کافی همه کاره می باشند. سرورهای رکمونت 1U نسبت به سرورهای ایستاده بسیار انعطاف پذیر می باشند چونکه آنها به گونه ای طراحی شده اند تا بتوانند در فضاهای کوچک و کابینت های عمودی قرار بگیرند و از فضای کف به صورت بسیار موثرتری استفاده کنند.

مدیریت کابل، پاور و سرور می تواند به صورت متمرکز شده انجام شود و همچنین می توانید با افزایش تقاضا سرورهای رکمونت بیشتری را برای ورک لودها جداگانه اضافه کنید. فروشندگان مشهوری مانند Broadberry Data Systems, Dell EMC, Fujitsu, HPE و Lenovo طیف گسترده ای از سرورهای رکمونت 1U را ارائه می دهند. با قیمت های حدودی 3 میلیون تومن این سرورها نقطه شروع ایده آلی برای SME ها هستند به طوری که پکیج های سخت افزاری چشمگیر و پتانسیل توسعه مناسب را ارائه می دهند و سرمایه گذاری طولانی مدت و جامعی می باشند.

بررسی سرورهای تک یونیت
اختلاف ارتفاع در سرور های تک یونیت و دو یونیت

تعداد پردازنده 1P یا 2P

در ادامه مقاله ” بررسی سرورهای تک یونیت ” به بررسی پردازنده های قابل استفاده در سرور های اچ پی 1U می پردازیم. SME ها به دنبال سرورهای رکمونت 1U هستند که قیمت پایینی داشته باشد و دارای یک سوکت پردازنده (1P) با بهترین قیمت هستند. چند شرکت فوق العاده وجود دارد که شما می توانید پردازنده ها و مدل هایی که واقعا بهتر از سرورهای دو سوکته (2P) هستند را ارائه دهند. هر دوی اینتل و AMD طیف گسترده ای از پردازنده های مناسب سرورهای رکمونت 1P را ارائه می دهند. AMD پردازنده های EPYC خود را برای سرورهای 1P طراحی کرده است تا تعداد هسته های بالا و عملکرد سرورهای 2P را ارائه دهد. SME ها ورک لودهای سنگینی مانند پایگاه داده های بزرگ و یا برنامه هایی که روز به روز تقاضا برایشان افزایش پیدا می کند را اجرا می کنند که برای این دسته از شرکت ها پیدا کردن یک سرور رکمونت 2P گزینه عالی است. دو پردازنده تعداد هسته های بیشتری را ارائه می دهد و نسبت به سرورهای 1P میزان حافظه بیشتری را پشتیبانی می کند و دارای پتاسیل ارتقاء عالی می باشد.

پردازنده های بیشتر – زمان کمتر

نقش تعداد پردازنده ها در انتخاب سرور های رکمونت 1U و 2U چیست؟ پردازنده های Xeon E3-1200 v6 اینتل برای سرورهای رکمونت 1P سطح پایه مناسب است اما خیلی زود توسط خانواده Xeon E (Entry) E-2100 پشتیبانی شد. این پردازنده ها برای مادربردهای 1P طراحی شده اند و دارای حداکثر 6 هسته و حداکثر سرعت 3.8 گیگاهرتز هستند و از 64 گیگابایت حافظه 2,666MHz DDR4 پشتیبانی می کنند.

هرچند ممکن است مجبور به صبر کردن باشید چونکه اکثر فروشندگان سرور تا سال آینده سیستم های  Xeon S را ارائه نمی دهند. پردازنده های خانواده Xeon Scalable اینتل بیش از 50 مدل رقابتی دارند که بر اساس دسته های Bronze, Silver, Gold و Platinum دسته بندی شده اند که همه از سرورهای 1P و 2P پشتیبانی می کنند. SME هایی که ورک لودهای سبک تا متوسط را اجرا می کنند می توانند از مدل های Bronze و Silver که دارای قیمت و کارایی بهینه ای هستند استفاده کنند. خانواده Bronze از دو مدل 3104 شش هسته ای و 3106 هشت هسته ای که در فرکانس 1.7 گیگاهرتز اجرا می شوند تشکیل شده است و همچنین از 768 گیگابایت حافظه 2,133MHz DDR4 پشتیبانی می کند. مدل های Silver دارای طیفی 4 تا 12 هسته می باشند و سرعت 1.8 گیگاهرتز تا 2.6 گیگاهرتز را ارائه می دهند و سرعت حافظه حداکثر 2400 مگاهرتزی را پشتیبانی می کند. مزیت بزرگ پردازنده های Xeon Scalable این است که همه آنها از سوکت یکسان LGA 3647 استفاده می کنند. اگر شما پردازنده برنز یا نقره ای را داشته باشید می توانید خیلی ساده یک مدل نقره ای یا حتی طلایی که دارای هسته های بیشتری است را انتخاب کنید.

پردازنده های AMD EPYC برای SME هایی که می خواهند عملکرد 2P را در یک سرور 1P داشته باشند ایده آل است و دارای 12 مدل 8 هسته ای تا 32 هسته ای می باشند. از لحاظ قیمت پردازنده های 32 هسته ای 2GHz EPYC 7501 هزینه کمتری نسبت به پردازنده های 28 هسته ای 2.1GHz Xeon Scalable Platinum 8176 دارند و حداکثر از 2 ترابایت حافظه DDR4 پشتیبانی می کند. با توجه به شاسی کوچکتر این سرورها، برخی از سرورهای رکمونت 1U دارای محدودیت های دمایی هستند بنابراین باید رتبه TDP شان بررسی شود چونکه ممکن است گزینه های انتخاب پردازنده را کاهش دهد. این موضوع برای مدل های برنزی و نقره ای مشکل ساز نیست چونکه همه آنها حداقل 85 وات TDP دارند اما هر چیزی که بالای 125 وات TDP باشد ممکن است به علت نیاز به خنک سازی بیشتر پشتیبانی نشود.

بررسی سرورهای تک یونیت

ذخیره سازی و فوروارد

سرورهای استوریج ممکن است سریعتر از هر چیز دیگری فضای ذخیره سازی را استفاده کنند بنابراین همیشه ظرفیت بیشتری از آنچه که در حال حاضر نیاز دارید را انتخاب کنید تا از هزینه های ارتقاء و خرابی های بعدی جلوگیری کنید. فضای فیزیکی برای دستگاه های ذخیره سازی در سرورهای رکمونت 1U محدود است و شما باید انتخاب دقیقی بین هاردهای LFF (هاردهای دارای فرم فکتور بزرگ) و SFF (هاردهای دارای فرم فکتور کوچک) داشته باشید. هاردهای LFF بهترین نسبت هزینه / ظرفیت را ارائه می دهد و حداکثر 12 ترابایت فضا را در اختیار شما قرار می دهد اما شاسی های رکمونت 1U تنها فضای کافی برای 4 هارد را در پنل جلوشان دارند. هاردهای SFF نمی توانند برای ظرفیت های بزرگ انطباق داده شوند اما اکثر سرورهای رکمونت 1U از 8 یا 10 هارد به همراه بی های پشتی اختیاری برای دو یا تعداد بیشتری هارد ارائه می دهد. شما می توانید از محافظت RAID استفاده کنید و این جایی است که هارد های SFF برنده می شوند چونکه تعداد بیشتری از آنها گزینه های آرایه و انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهند. علاوه بر این، کاهش فضای داخلی آنها، مصرف انرژی کم و خروجی گرمای کمتر به این معناست که آنها تاثیری در جریان هوا ندارند و همچنین هاردهای LFF باعث می شوند که سرور راحتر خنک شوند. دیسک های SATA ارزانترین گزینه هستند این در حالی است که عملکرد ذخیره سازی بیشتری را ارائه می دهند گرچه می توان هاردهای SAS یا Nearline SAS (NL-SAS) را نظر داشت اما قیمت بالاتری دارند. علاوه بر این بیشتر سرورهای رکمونت با یک کنترلر تعبیه شده SATS در مادربردشان عرضه می شوند بنابراین شما نیاز به خرید کارت SAS اضافی دارید.

بررسی سرورهای تک یونیت
فضای ذخیره سازی در سرور های 1 یونیت با 2 یونیت اختلاف زیادی دارد.

نظارت و محافظت در سرور های رکمونت 1U

سرور رکمونت شما، دیتاسنتر کسب و کار شما می باشد بنابراین باید در مورد سلامت سرور خود اطلاع داشته باشید. سرور رکمونت 1U قابلیت نظارت از راه دور را فراهم می آورند که از یک تراشه مدیریتی اختصاصی روی مادربرد استفاده می کنند تا به تمام حسگرهای سخت افزار دسترسی داشته باشند. آنها بک پورت شبکه اختصاصی و سرور وب یکپارچه را فراهم می آورند که به شما اجازه می دهد تا علائم حیاتی سرور را با استفاده از مرورگر وب استاندارد مشاهده کنید. این سرورها قادر به ارسال هشدارها از طریق ایمیل و پیامک هستند (در صورتی که هر کدام از سنسورهای سخت افزاری از حد آستانه خارج شود) و قابلیت های کنترل از راه دور را فراهم می آورد. شما برای محافظت از اطلاعاتتان نباید فقط به آرایه RAID متکی باشید و باید همه آنها را در یک دستگاه اکسترنال بکاپ بگیرید. خبر خوب این که تعداد زیادی از راه حل های ابری، ذخیره سازی محلی و بکاپ مجازی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. بر حسب الزامات کسب و کار واضح است که سرورهای رکمونت 1u برای نیازهای فعلی و آینده شما بیشترین قدرت را دارد. کیهان سرور به طور انحصاری جدیدترین مدل های رکمونت 1U را بررسی کرده بنابراین شما می توانید بخش سرور اختصاصی ما را بررسی کنید تا ببینید که کدام مورد مناسب بودجه شما می باشد. امیدوارم مقاله ” بررسی سرورهای تک یونیت ” رضایت شما را جلب کرده باشد.